Strona główna

Konkurs z Języka Angielskiego

Sukces naszych uczniów

Gminnym Konkursie Recytatorskim z Języka Angielskiego

19 marca 2024 r. sześcioro uczniów naszej szkoły wzięło udział w Gminnym Konkursie Recytatorskim z Języka Angielskiego, który odbył się w Szkole Podstawowej w Sierakowicach. Miło nam ogłosić, że nasi uczniowie odnieśli duży sukces i zajęli czołowe miejsca.

W kategorii klas IV-VI:

III miejsce – Kevin Kupczak, kl. VIII

IMG 20240320 WA0000

Warsztaty językowe Euroweek.

W dniach 19-23 lutego uczniowie klas ósmej i szóstej Szkoły Podstawowej im. Juliusza Rogera w Sośnicowicach, wzięli udział w warsztatach językowych EUROWEEK. Po raz pierwszy udało nam się wyjechać wraz z innymi szkołami z naszej gminy. Zintegrowaliśmy się z uczniami ze szkół: z Kozłowa, Sierakowic, Bargłówki oraz Rud.

Pierwszego dnia, podczas drogi do Długopola Zdroju do ośrodka wypoczynkowego ALEKSANDER, zatrzymaliśmy się w Polanicy aby zwiedzić rynek miasta i zjeść obiad. Kiedy dotarliśmy na miejsce odbyła się ceremonia powitalna, na której poznaliśmy głównych wolontariuszy: Avanisha pochodzącego z Indii i Shamruza z Azerbejdżanu. Ten dzień zakończyliśmy dyskoteką.

Następnego dnia, po śniadaniu, odbyły się warsztaty ze wspomnianymi wolontariuszami. Warsztaty miały charakter zabaw, podczas których uczniowie w grupach tworzyli prezentacje o różnych krajach, oraz plakaty o swoich zainteresowaniach. Podczas przerwy po obiedzie poszliśmy na spacer po okolicy, a także zobaczyliśmy mini zoo. Po powrocie do hotelu zostaliśmy przydzieleni do 7 osobowych grup, aby odegrać parodie różnych filmów takich jak Roszpunka, Spider Man, czy Shrek. Na koniec dnia nauczyciele zorganizowali nam noc filmową.

Dzień trzeci rozpoczęliśmy zapoznaniem się z nowymi wolontariuszami, Lalim z Laos i ,,Hello Kitty" z Peru, a następnie przeszliśmy do rozgrzewki i paru zabaw, jedną z nich była ,,Princess castles". Po krótkiej przerwie Lali, opowiedział nam o swoim kraju. Po obiedzie wybraliśmy się na spacer do parku, wolontariusze zaplanowali dla nas ciekawe gry i zabawy, a późnym popołudniem odbyły się prezentacje naszych projektów. Po kolacji bawiliśmy się na dyskotece.

W dniu czwartym z samego ranka zaskoczeni byliśmy widokiem czterech nowych wolontariuszy –Avanisha z Indii, Shamruza z Azerbejdżanu, poznaliśmy Kena z Nigerii, Vilu z Węgier oraz panie z Gruzji i Zimbabwe. Podczas pierwszych zajęć musieliśmy układać i zadawać im pytania, aby dowiedzieć się o ich zainteresowaniach i krajach. Na kolejnych warsztatach musieliśmy w grupach wymyślić własne wakacje lub święto. Zajęcia zakończyły się pełnym zabawy Night Show. Po tym wszystkim odbyła się ceremonia pożegnalna, podczas której wręczono wszystkim certyfikaty ukończenia Euroweeku.

Ostatni dzień wycieczki, czyli powrót do domu poruszył nas wszystkich i doprowadził wielu z nas do łez. Podczas drogi powrotnej zatrzymaliśmy się w Bystrzycy Kłodzkiej, aby zwiedzić rynek i podziemia tego pięknego miasteczka. Nowi przyjaciele, nowe umiejętności, a także najważniejsze, czyli wspomnienia, na pewno zostaną z nami na długi czas. Szkoda, że tak szybko się nasz pobyt na Euroweeku dobiegł końca. Nigdy nie zapomnimy tych fantastycznych chwil przeżytych na tych warsztatach.

Bardzo dziękujemy naszej wychowawczyni, pani Kornelii Warych za organizację tego wyjazdu oraz pani Dorocie Chrzan za opiekę nad nami i poświęcenie czasu dla nas.

Uczniowie klasy 8

Hanna Słabikowska i Kevin Kupczak

View the embedded image gallery online at:

biblioteka 2

KATALOG ONLINE BIBLIOTEKI

Sposób logowania jest taki sam, jak do dziennika elektronicznego.

Logowanie

SZKOŁA BIERZE UDZIAŁ W PROJEKCIE "POZNAJ POLSKĘ".